Muuta toimintaa

Jäseniltoja järjestetään pari kertaa vuodessa. Niissä kuullaan vierailevia luennoitsijoita, keskustellaan ajankohtaisista aiheista tai katsellaan vaikkapa matkakuvia. Keväiset vuosikokoukset toimivat samalla jäseniltoina.

Lasten kesäkursseja on järjestetty vuodesta 2006 lähtien. Kurssien vetovastuu on ollut Katja Räikkälällä, apunaan kulloinkin teemaan sopivia henkilöitä. Taidekoulun tiloja on voitu käyttää kesäkurssien järjestämiseen. Kurssien aiheet ovat vaihdelleet mosaiikista lasi- ja maisemamaalaukseen, kalligrafiasta betoni- ja paperimassatöihin. Kurssit on pidetty yleensä alkukesästä ja suunnattu 7-12 -vuotiaille.

Tiedustelut Katja Räikkälä puh.

Taidekierroksia Taidekehällä opastetaan kysynnän mukaan. Perinteisesti kierrokset ovat kuuluneet taideviikon ohjelmaan, viime aikoina myös lauantaitorien yhteyteen. Taiteen lisäksi voidaan esitellä arkkitehtuuria ja kulttuuriperintöä.

Tapahtumia järjestetään yleisölle inspiraation mukaan: Tiiliuunin tulitapahtumat jatkuvat haasteviestinä yhdistyksille, lauantaitorilla esitellään yhdistyksen toimintaa, taideviikon ja näyttelyiden yhteyteen tuotetaan yleisötapahtumia.

Hankkeita valmistellaan ja toteutetaan usein yhteistyökumppaneiden kuten kaupunginmuseon ja taidekoulun/ SAMK Kuvataiteen kanssa. Rahoitusta haetaan eri lähteistä.

Esimerkkejä:

Pohjois-Satakunnan yhteisötaiteilija -hanke.